Науково-дослідницька робота з учнями

У наш час у педагогіці відбувається становлення нової системи навчання. До цього часу завданням педагога було навчити, дати знання, тобто вкласти в голову учня ті знання, якими до цього часу володіло людство. Та за останні роки інформації, законів, знань людство накопичило дуже багато, вони швидко змінюються, школа не встигає подати інформацію, бо вона стає вже застарілою. Учень в такому разі накопичує знання, а коли виходить за межі школи, зясовується, що те, чого його навчили, вже не актуальне. Тому сучасна школа має перейти на принципово нову особистісну парадигму, основною метою якої є розвиток життєзабезпечуючих якостей кожного.
           Ще одним завданням сучасної освіти є формування практичних навичок, які б стали корисними в житті дитини. Одним із способів формування їх є науково-дослідницька діяльність. На відміну від інших, учні нашого ліцею мають унікальну можливість проводити дослідження в шкільній теплиці, так як на базі ліцею працює навчальний комплекс "кабінет біології - теплиця".  Науковців виховуємо, починаючи з початкової школи (3-4 клас), та залучаємо дітей до такого  конкурсу, як "Квітневі читання", де діти мають можливість показати свої перші дослідження. У цьому ж конкурсі, але для дітей середньої ланки (5-7 класи), відкриваються перспективи майбутніх науковців. Завершують свій творчий шлях діти в старшій школі, стаючи учасниками МАН, олімпіади з екології, «INTEL ЕКО Україна»,«Dream ECO».

Просол Вікторія - учасниця «INTEL ЕКО Україна»
     Так, починаючи з 2011 року, учні посідають призові місця на міському конкурсі науково-дослідницьких робіт «Живана»:
      2011р. Живодер А. 11 клас – ІІІ місце - "Вирощування перцю салатного в умовах закритого грунту багаторічною культурою";
    2014р. Сєргєєва К. 11 клас – ІІІ місце - "Вплив замочування насіння в натуральних та хімічних стимуляторах на проростання та врожайність";
         2015р. Суліма А. 11 клас – ІІ місце - "Визначення дієвості народних методів боротьби з галовою нематодою".

Суліма Анна, збір проб в шкільній теплиці
        Результативність міського конкурсу науково-дослідницьких робіт «Квітневі читання»:
Соболєва Валерія, нагородження на конкурсі "Квітневі читання"
        2014р. Соболєва В. – 7 клас – ІІ місце - "Визначення дієвості народних методів боротьби з галовою нематодою";
      2014 р. Богдан Є. – 4 клас – ІІІ місце -"Вплив замочування насіння в натуральних та хімічних стимуляторах на проростання."

У міській олімпіаді з екології, яка вимагає не лише написання базового компоненту, а й представлення до розгляду журі науково-дослідницької роботи, також є переможці:
2009р. – Бесараб Т. 9 клас – ІІ місце
2010 р.-  Бесараб Т. 9 клас – ІІІ місце
2012р. – Живодер А. 11 клас – ІІІ місце
2014р. – Михайленко М. 9 клас – І місце "Вплив замочування насіння в біологічних стимуляторах на прикладі родини Бобових"
Михайленко Марія , підготовчий етап наукового дослідження
2015р. – Бойко Д. 9 клас – І місце "Багаторічний перець. Міф чи реальність?"

Бойко Дар'я І місце в міській олімпіаді з екології "Багаторічний перець. Міф чи реальність?", учасниця Всеукраїнської екологічної олімпіади «Dream ECO»


Постер для захисту







1 коментар:

  1. Дуже цікаві і доступні теми робіт. Відразу відчувається учнівський рівень виконання, а не написаний на замовлення, як часто, на жаль, буває.

    ВідповістиВидалити