Особливості реалізації ідей сталого розвитку

Реалізація ідей і принципів сталого розвитку 

   Сталий розвиток - це шанс людства на виживання.  Саме це визначення спонукає замислитись над тим, яке майбутнє на нас чекає? Що я можу зробити, щоб змінити його на краще?  Доля склалась так, що вже четвертий рік, я працюю над зміною власних звичок і способу життя, а також вчу цьому інших. Можливість зміни власні звички з’явилась у мене після того, як взяла участь у тренінгах на базі ДОІППО, а потім почала викладати «Уроки сталого розвитку» в КНТМЛ №81.Перша спроба формування екологічної компетентності в учнів була проведена за рахунок викладання курсу за вибором «Зелений пакет».  Планувалось, що ці уроки стануть основою нового, екологічного, мислення дітей. Програма курсу результативна, але впровадження її відбувалось досить складно через відсутність методичної бази, підручників та посібників.На другому році формування екологічної компетентності учнів КНТМЛ №81 отримав статус «обласного експериментально майданчику», як результат - відмова від «Зеленого паркету» і перехід до курсу за вибором «Уроки сталого розвитку». Курс був введений на двох паралелях – 3, 10 класи.Перший рік за програмою був складним, але цікавим. Знайомство з методикою «емпауермент», зміна власного способу життя, зміна методики викладання (відмова від стандартного уроку).  Для дітей курс був захоплюючим, адже ігрові елементи, елементи тренінгу дозволяли захопити їх, перенести у цікавий дорослий світ, де вони є прикладом для батьків і самі можуть бути учителями. Перші результати не забарились. Я отримала власні позитивні зрушення у напрямку економії природних ресурсів, а ще більше своїми результатами були захоплені учні.Другий рік викладання курсу став цікавішим, адже вже була можливість поділитись власними ідеями, власними досягненнями, стати прикладом для наслідування. Курс був введений на трьох паралелях – 4, 8, 9 класів. В початкових класах ідеї сталого розвитку були підхоплені на стільки, що вони організували і провели тиждень сталого розвитку в початковій школі. Старші учні весь рік ділились знаннями з малюками. За кожним класом початкової школи була закріплена команда, яка вчила їх економії ресурсів і зміні власних звичок. Під час вивчення теми «Сміття», дарували коробку для паперу. Тема «Енергія», супроводжувалась поширенням інформаційних листівок-нагадувань та інше.Цього навчального року естафету перейняли нинішні учні 4 та 9 класів. Малюки з нетерпінням чекають на уроки, де з великим захопленням і задоволенням активно працюють, діляться досвідом, вихваляються власними досягненнями. Старшачки дещо стриманіші, але активно працюють на уроках, діляться своїм досвідом з іншими через інформаційні дайджести, доповіді та агітаційну роботу.Данні курси є необхідними і незамінними, вони дозволяють змінити екологічне світосприйняття дітей, викликають необхідність змінити себе і стати частиною природи. Та інформація, яка подається в підручниках, дозволяє здійснити додатковий вплив на свідомість дітей через використання їх на уроці математики, інформатики, малювання, української мови й активізує дітей, спонукає до активних дій, закликаючи до того, що починати потрібно із себе.Впровадження уроків сталого розвитку є складним, але цікавим, захоплюючим та вражаючим своїми результатами.

Власний вклад у реалізацію принципів сталого розвитку

Робота за програмою "Випереджаюча освіта для сталого розвитку" спонукала мене замислитись над своїми діями і звичками, змінити їх на краще.  Разом із своїми учнями я вчилась бережному, ощадливому, ставленню до природних ресурсів, змінювала себе і свої принципи. Після того як сталий розвиток увійшов в моє повсякденне життя, я почала ділитись своїм досвідом не лише з учнями, а й з колегами. Разом з тим, відвідуючи конференції, тренінги, я навчаюсь у них.  Так я мала нагоду виступити на Всеукраїнській конференції «Філософія, теорія і практика випереджаючої освіти для сталого розвитку» на базі ДОІППО  у листопаді 2015 року.

                           
Виступаючи на міських учнівських конференціях, я ділилась своїми знаннями з учнями, але не забувала повчитись у них. Щорічно, наші ліцеїсти готувались до конференцій, і тому я охоче їм допомагала. З 2013 по 2015 роки на конференціях виступали:
Карпенко Владислав, 10-11 клас -2013-2014 рр.
Пошелюк Дар’я, 11 клас - 2014р.
Суліма Анна, 11 клас – 2015 р.

У 2015-2016 навчальному році, відбулось ускладнення завдання і, одночасно, стало цікавіше при підготовці. Перед нами поставили завдання представити результати науково-дослідницького проекту на міському конкурсі «Щаслива планета».  Учениця 9 класу Грідіна Аліна представила проект "Визначення дієвості елементарних принципів економії природних ресурсів на зменшення власного впливу на екологічний стан планети"  і посіла друге місце.


На сьогоднішній день, я намагаюсь реалізувати принципи медіа-освіти, створивши групу в соціальній мережі. Учасники групи «Уроки сталого розвитку» можуть переглянути аудити, підручники домашні завдання, а також знайти себе у фотоальбомі. Такий підхід дозволяє проводити час в мережі з користю. Ви також можете завітати до групи, чи, навіть, стати її учасником за посиланням: https://vk.com/club102241387
Пропоную ознайомитись із напрацьованими матеріалами: 
Презентація з виступу на Всеукраїнській конференції "Філософія, теорія і практика випереджаючої освіти для сталого розвитку"

Презентація з виступу на міській учнівській конференції



Немає коментарів:

Дописати коментар