Шкільна теплиця

Використання теплиці в навчально-виховному процесі
Завданням сучасної освіти є формування практичних навичок, які б стали корисними в повсякденному житті. Одним із таких способів є науково-дослідницька діяльність. В межах нашого навчального закладу є унікальний комплекс «навчальний кабінет – теплиця», які сполучені між собою. Використання комплексу дозволяє залучати дітей до науково-дослідницької діяльності та розвивати  у них життєвих навичок.

Формування пізнавального інтересу до вивчення біології, зацікавленості природою та природними явищами, практичних навичок з озеленення, проведення експериментів починається з початкової школи. Проводяться уроки для учнів перших класів, які сприяють формуванню практичних навичок висаджування кімнатних рослин та догляду за ними. Такий підхід дозволяє зацікавити дітей природою, виховує у них бережливе ставлення до неї.
          
Висаджування кімнатних квітів з першокласниками
Учні 5-8 класів відвідують теплицю під час екскурсій, виконання практичних робіт, а також для проведення досліджень. Для даної вікової категорії досить складно провести повноцінне дослідження та представити його у формі науково-дослідної роботи, але це забезпечує формування первинних навичок науково-дослідницької діяльності.
Підготовка квітів для озеленення пришкільної території
  Учні 9-11 класів активно працюють у навчальному комплексі, проводять експериментальні дослідження, а результати своєї діяльності представляють у навчально-дослідницьких роботах.

Збір урожаю дослідного редису
                        
Підготовка коренеплодів редису до зважування
  
Зважування коренеплодів


З урахуванням вікових особливостей дітей можна скласти орієнтовний план формування практичних навичок під час роботи в навчально-методичному комплексі:

Орієнтовний план формування практичних навичок учнів 1-11 класів під час діяльності в шкільному навчально-методичному комплексі «кабінет -теплиця»
Клас, вікова категорія
Форми діяльності
Очікувані результати
Практичні досягнення
1-4 класи
6-10 років
Озеленення класної кімнати
формування практичних навичок висаджування рослин та догляду за ними.
формування пізнавального інтересу до вивчення природничих наук;  наявність практичних навичок озеленення та догляду за рослинами.
5-6 класи
11-12 років
Планові екскурсії, озеленення класних кімнат, пришкільної ділянки
Підвищення рівня пізнавального інтересу до вивчення природничих наук; розвиток навичок спостереження та аналізу.
Поглиблення знань; підвищення пізнавального інтересу до вивчення природничих наук; сформованість навичок спостереження, порівняння та аналізу.
7-8 класи
13-14 років
Планові екскурсії, озеленення класних кімнат, озеленення пришкільної ділянки, проведення дослідів.
Підвищення рівня пізнавального інтересу до вивчення природничих наук; розвиток навичок спостереження та аналізу; формування первинних навичок письмового оформлення результатів спостережень.
Поглиблення знань; підвищення пізнавального інтересу до вивчення природничих наук; сформованість навичок спостереження, порівняння та аналізу; формування навичок письмового оформлення спостережень та результатів досліджень.
9-11 класи
15-17 років
Планові екскурсії, озеленення класних кімнат, озеленення пришкільної ділянки, проведення дослідів.
Підвищення рівня пізнавального інтересу до вивчення природничих наук; розвиток навичок спостереження та аналізу; формування навичок письмового оформлення результатів спостережень, представлення їх у формі науково-дослідницьких робіт.
Поглиблення знань; підвищення пізнавального інтересу до вивчення природничих наук; сформованість навичок спостереження, порівняння та аналізу; формування навичок письмового оформлення спостережень та результатів досліджень, представлення їх у формі науково-дослідницької роботи.

Аналізуючи проведену роботу, можна сказати, що науково-дослідницька діяльність в рамках будь-якого навчального закладу з використанням науково-методичного комплексу або пришкільної ділянки є досить ефективною для формування практичних навичок озеленення, роботи з землею та різними видами рослин, сприяє розвитку навичок спостереження, аналізу, порівняння та узагальнення. Сформовані практичні навички стають в нагоді у повсякденному житті. Запропонований план використання шкільної теплиці підходить і для роботи на пришкільній ділянці,тому кожен може його використати для формування життєвих навичок у своїх учнів. 

1 коментар: