Використання теплиці в навчально-виховному процесі
Завданням сучасної освіти є формування практичних
навичок, які б стали корисними в повсякденному житті. Одним із таких способів є
науково-дослідницька діяльність. В межах нашого навчального закладу є
унікальний комплекс «навчальний кабінет – теплиця», які сполучені між собою.
Використання комплексу дозволяє залучати дітей до науково-дослідницької
діяльності та розвивати у них життєвих навичок.
Формування пізнавального інтересу до вивчення
біології, зацікавленості природою та природними явищами, практичних навичок з
озеленення, проведення експериментів починається з початкової школи.
Проводяться уроки для учнів перших класів, які сприяють формуванню практичних
навичок висаджування кімнатних рослин та догляду за ними. Такий підхід дозволяє
зацікавити дітей природою, виховує у них бережливе ставлення до неї.
Учні 5-8
класів відвідують теплицю під час екскурсій, виконання практичних робіт, а
також для проведення досліджень. Для даної вікової категорії досить складно
провести повноцінне дослідження та представити його у формі науково-дослідної
роботи, але це забезпечує формування первинних навичок науково-дослідницької
діяльності.
Підготовка квітів для озеленення пришкільної території |
Учні 9-11 класів активно працюють у навчальному комплексі,
проводять експериментальні дослідження, а результати своєї діяльності
представляють у навчально-дослідницьких роботах.
Збір урожаю дослідного редису |
Зважування коренеплодів |
З урахуванням вікових
особливостей дітей можна скласти орієнтовний план формування практичних навичок
під час роботи в навчально-методичному комплексі:
Орієнтовний план
формування практичних навичок учнів 1-11 класів під час діяльності в шкільному
навчально-методичному комплексі «кабінет -теплиця»
Клас, вікова категорія
|
Форми діяльності
|
Очікувані результати
|
Практичні досягнення
|
1-4 класи
6-10 років
|
Озеленення класної кімнати
|
формування практичних навичок
висаджування рослин та догляду за ними.
|
формування пізнавального
інтересу до вивчення природничих наук;
наявність практичних навичок озеленення та догляду за рослинами.
|
5-6 класи
11-12
років
|
Планові
екскурсії, озеленення класних кімнат, пришкільної ділянки
|
Підвищення рівня
пізнавального інтересу до вивчення природничих наук; розвиток навичок
спостереження та аналізу.
|
Поглиблення знань; підвищення
пізнавального інтересу до вивчення природничих наук; сформованість навичок
спостереження, порівняння та аналізу.
|
7-8 класи
13-14
років
|
Планові екскурсії, озеленення
класних кімнат, озеленення пришкільної ділянки, проведення дослідів.
|
Підвищення рівня
пізнавального інтересу до вивчення природничих наук; розвиток навичок
спостереження та аналізу; формування первинних навичок письмового оформлення
результатів спостережень.
|
Поглиблення знань; підвищення
пізнавального інтересу до вивчення природничих наук; сформованість навичок
спостереження, порівняння та аналізу; формування навичок письмового оформлення
спостережень та результатів досліджень.
|
9-11 класи
15-17 років
|
Планові
екскурсії, озеленення класних кімнат, озеленення пришкільної ділянки,
проведення дослідів.
|
Підвищення рівня
пізнавального інтересу до вивчення природничих наук; розвиток навичок спостереження
та аналізу; формування навичок письмового оформлення результатів
спостережень, представлення їх у формі науково-дослідницьких робіт.
|
Поглиблення знань; підвищення
пізнавального інтересу до вивчення природничих наук; сформованість навичок
спостереження, порівняння та аналізу; формування навичок письмового
оформлення спостережень та результатів досліджень, представлення їх у формі
науково-дослідницької роботи.
|
Аналізуючи
проведену роботу, можна сказати, що науково-дослідницька діяльність в рамках
будь-якого навчального закладу з використанням науково-методичного комплексу
або пришкільної ділянки є досить ефективною для формування практичних навичок
озеленення, роботи з землею та різними видами рослин, сприяє розвитку навичок
спостереження, аналізу, порівняння та узагальнення. Сформовані практичні навички стають в нагоді у повсякденному житті. Запропонований план використання
шкільної теплиці підходить і для роботи на пришкільній ділянці,тому кожен може
його використати для формування життєвих навичок у своїх учнів.
Запрошуйте на екскурсію в теплицю!
ВідповістиВидалити